Sunday, April 27, 2008

Yeni bloguma hosgeldiniz. Burada sadece son donemde hayatimda daha da onemli ve cok fazla yer tutan yoga calismalarimdan, olabildigince ve dilim dondugunce bende yarattigi fiziksel, duygusal ve zihinsel degisimlerden, bunlarin yanisira agrilarimdan, sizilarimdan, sikayetlerimden, yasadigim zorluklardan ve gunluk rutinimden bahsedecegim. 2003 yilindan beri Bikram Yoga yapiyorum. Bu yoga ile ayrintili bilgiyi daha sonra sizlerle bilahere paylasacagim. Zaman icerisinde diger yoga cesitlerini de denedim: Vinyasa Flow, Asthanga ve hot yoga bunlardan bir kaci. Ancak hic biri bana Bikram yoga yaparken ve yaptiktan sonra hissettigim gibi hissettirmedi ve ben de bagimlilik yaratmadi. Ilk hocam Jim Ambrogi idi. Tenleytown'daki Bikram Studyo'nun sahibi ve Washington DC'de ilk bikram studyosunu acan kisi. Otoriter ve kendine ozgu ogretme tarzi ile (dersler yoga dersi degil adeta boot camp idmanlari gibiydi, hic abartmiyorum), ilk basta yoga pozlarindan ziyade studyonun sicakligindan ve o sicakta (104 Fahrenheit=40 Celsius derece) onca yeni ve kismen zor hareketi yaparken adeta son nefesimi verecekmisim gibi hissetsem de, Jim hoca bir sekilde beni studyo mudavimlerinden biri yapmayi basardi. Her ne kadar bir bucuk sene sonra o studyoyu su andaki hocam Elaine'e devrettiyse de kendisiyle temasim yillar icerisinde oyle ya da boyle devam etti.

Bu blogu olusturmamdaki asil amac hem yasadiklarimin kaydini tutmak, kendim icin not dusmek, hem de eger benim disimda bikram yoga yapan kisiler, ozellikle Turkler varsa onlarla tanismak ve deneyimlerimi paylasmak. Bende bu fikri tetikleyen ise bu Eylul ayinda yoga ogretmenlik sertifikami almak icin Bikram Yoga'nin 9 hafta surecek egitmenlik/ogretmenlik kursuna katilma karari almam oldu. Evet, Eylul ayinin baslarindan Kasim ayinin ortalarina kadar Mexico'da, en az 300 kadar diger yogiyle beraber bir nevi 'inzivaya' cekilecegim. Sadece bir tek amaca odaklanmis, bir tek hedefe yonelmis olarak yuregimdeki, kafamdaki, bedenimdeki degisiklikleri ve kendi 'SINIR-larImI' deneyimleyecegim. Kendim icin yaptigim en buyuk yatirim olacak bu. Sadece kendim icin, kendim istedigim icin, politika ile cevrelenmis hayatimdan bir sure izin alarak, bir nevi tatile cikarak, bu degisim ruzgarini arkama alip yollara dokulecegim. Istikamet Acapulco, Mexico. Kim tutar bundan sonra beni artik:-)?

7 comments:

sevgistanbul said...

Sedacim,
Yogayla hic bir ilgim olmamasina ragmen ben bile ozendim valla.Oyle bir sevkle anlatiyorsun ki.Bence bu kursa gitme karari senin icin cok dogru.Hayirli olsun insallah.Yeni blogun da tabii ki..

saripapatyam said...

Sevgicim sagol canim. Cok tesekkur ederim. Evet, yoga benim icin bir tutku oldu. Bakalim neler olacak? Cok guzel bir sey insanin tutkuyla baglandigi bir hobisi/isi olmasi. Hayata daha cok baglaniyorsun ister istemez.

JTB (JourneyToBlue) said...

heyecanla takip edeceğim:)
ben sadece 6 ay yapmıştım, ama o dönem bile gayet iyi hissediyordum. keşke başlayabilsem, keşke adam gibi yerler olsa Ankara'da da..

saripapatyam said...

Dilayra cok tesekkurler. Insallah bir gun Turkiye'ye dondugumde Amerika standartlarinda cok guzel bir studyo acmayi hayal ediyorum. Artik oraya gelirsin:-)

medieskab said...

please open a Bikram studio in Istanbul? I travel a lot to Turkey and i miss training when i am here. love shan

medieskab said...

yes please open a Bikram studio in Istanbul:-O)

Unknown said...

Merhaba Seda,

Bu blogunu yeni kesfettim, hatta hala yaziyormusun ondan bile emin degilim. Ben de bir suredir Melbourne de Bikram Yoga yapiyorum ve yazdiklarini cok iyi anlayabiliyorum. Yakin bi zamanda TR ye geri donuyorum ve baktim istanbul da (ya da herhangi bi sehirde) TR de yok boyle bir studyo. Napicam bilmiyorum 3 ay istanbulda bikram yogasiz. Senin bu son yazin 2008 de yazilmis sanirim. O yuzden merak ettim ne yaptin, gidip aldin mi sertifikani. Ben de cok istiyorum ama maalesef bi kac yil icinde 9 haftami buna ayiramayacagim gibi duruyor. O yuzden senden umutluydum, belki acmissindir diye. Lutfen haberimiz olsun eger yakin zamanda boyle bir niyetin varsa.
sevgiler,
Nezaket