Monday, June 30, 2008

Her gun bikram yoga gunleri basladi

Wow, son yazidan bu yana bayagi zaman gecmis. Ben Turkiye'ye gidip gelince hem yogadan uzaklastim uc hafta kadar, hem de yazamadim dogal olarak. Uc hafta oldu doneli. Uc haftadir uc gun haric hergun gittim. Cok iyi geldi. Turkiye'deyken hayatimda ilk kez ciddi bir boyun spazmi yasadim. Buraya dondugumde de o agri devam etti. Ilk baslarda yoga yaparken bile agriyordu. Bir hafta icerisinde agridan eser kalmadi. Ta tam, it was gone!!! Gercekten bikram yoga her derde deva geliyor. Inanilmaz bir disiplin, yasam enerjisi, mutluluk kaynagi. Turkiye'ye dondugumde onsuz ne yapacagim bilmiyorum. Simdilik studyo acma planlarini da bir sure rafa kaldirmak durumundayim. Tek umidim birinin cok yakin bir zamanda uc buyuk sehrimizden birinde bir, hatta birden fazla bikram yoga studyo acmasi. Turkiye'de genel olarak daha cok yoga studyosu, saglik ve spor merkezleri olmasi lazim. Eger cok sayida olursa rekabet sebebiyle fiyatlar da asagi iner ve herkesin gitmeye ve yasam standartlarini yukseltmeye firsati olur. Bu konuda Amerika'dan o kadar geriyiz ki! Burada neredeyse adim basi spor salonu, yoga/pilates studyosu, spa/masaj salonlari var. Ve fiyatlari da cok uygun. En pahali spor salonun ayligi bile 150-200 dolar arasi (LA sports club ornegin. Gerci onlar uyelik icin basta bayagi bir deposit aliyorlar ama o bile 600 dolari gecmez)

Yarin ablam geliyor. Onu da, burada oldugu surece kendi studyoma goturup yogaya baslatacagim. Kendisi hic yoga yapmadi, bir ilk olacak onun icin. Bikram yogayi ya sevecek ya da nefret edecek. Bakalim gorecegiz. Ya herruh ya merruh! Onu siki bir saglik kampina sokacagim. Sitenin havuzunda gunduzleri kulac atip, aksamlari da studyoda benimle litrelerce ter atacak. Sonra da natural zing'den aldigim saglikli icecekler, yiyecekler, tohumlar ve taze sIkIlmis meyze/sebze sulari ile detox yapacagiz. Bakalim dondugunde kilo vermis yoksa arada kacamak benden habersiz junk beslenirse kilo almis mi donecek? Gorecegiz.

Yasasin ablam geliyo ya...

No comments: